LA NOSTRA ESCOLA
Al Sant Jaume - Les Heures la col·laboració entre docents, pares i alumnes és la pedra angular de la nostra comunitat educativa. En la nostra escola, cada estudiant és reconegut i secundat de manera individual, mentre cultivem un ambient d'aprenentatge inclusiu i participatiu. Amb una sola línia i atenció personalitzada, fomentem el creixement acadèmic, emocional i social de cada infant i jove, oferint una experiència educativa única i enriquidora.
LA NOSTRA ESCOLA
Formem persones creatives, reflexives i crítiques, emocionalment competents i preparades per als nous reptes de la societat en un entorn proper.
ELS NOSTRES OBJECTIUS
El nostre centre, el Col·legi Sant Jaume – Les Heures, té com a objectius principals en tots els nivells:
EL FOMENT DE L'ORDRE INDIVIDUAL I DE L'ENTORN
EL FOMENT DE LA RESPONSABILITAT PERSONAL
Per aconseguir aquests tres objectius educatius realitzem un conjunt d’activitats complementàries que no tan sols reforcen els coneixements i experiències en l’aula, sinó que complementen i potencien la formació social i ètica que transcendeix la mera capacitació.
EL NOSTRE EQUIP
EQUIP DIRECTIU
És l’òrgan col·legiat encarregat d’aplicar les directrius que emet la titularitat i el Consell Escolar. Gestiona i coordina l’escola i la programació general del centre.
MEMBRES D'INFANTIL I PRIMÀRIA
MEMBRES D'INFANTIL I PRIMÀRIA
MEMBRES DE SECUNDÀRIA I BATXILLERAT
CONSELL ESCOLAR
És l’òrgan de participació de tota la comunitat educativa de l’escola.
CLAUSTRE DE PROFESSORS
És l’òrgan de participació de tots els professors de l’escola.
ASSOCIACIÓ DE PARES I MARES D'ALUMNES
Les funcions de l’AMPA són l’organització i la col·laboració, juntament amb el claustre de professors, en les diverses activitats complementàries i extraescolars del centre.
LES INSTAL·LACIONS
GESTIÓ I ORGANITZACIÓ
TUTORIES
Gràcies a les tutories mantenim una comunicació constant i una bona relació entre docents i famílies. Això ens ajuda a aconseguir un bon seguiment dels aprenentatges de l'alumnat i del seu desenvolupament personal.
Llar d'infants I1 | Nerea León Robles | Dimecres de 16h a 17h |
Llar d'infants I2 | Marisa Aragón Castellar | Dimecres de 16h a 17h |
I3 | Cristina Cots Martín | Dilluns de 15h a 16h |
I4 | Eva Colell Lorens | Dimecres de 15h a 16.30h |
I5 | Ivan Rabasa Rodríguez | Dimarts de 10h a 11h |
1r de primària | Núria Rodríguez Aguila | Dimarts de 15h a 16h |
2n de primària | Ramon González Santiveri | Dilluns de 15h a 16h |
3r de primària | Karen Llona Rebollo | Dimarts de 15h a 16h |
4t de primària | Blanca Waeyaert Pascual
(Carmina Aragón Castellar) | Dilluns de 15h a 16h |
5è de primària | Benito Terraza Marqués | Dimecres de 16h a 17h |
6è de primària | Ma. Anna Masip Aragonès | Dimecres de 16h a 17h |
Psicopedagogia infantil i primària | Pilar Guembe Mañeru | Dilluns de 12h a 13h i dimarts de 16h a 17h |
1r d'ESO | Astrid Cañizares Rosell | Dijous de 15.30h a 16.30h i divendres de 12.30h a 13.30h |
1r d'ESO (Mentora) | Cèlia Marsellés Vidal | Dilluns de 8 a 9 i de 13.30 a 14.30 |
2n d'ESO | Martí Pujol Camps | Dimarts de 10h a 11h - Dimecres 11.30h a 12.30h |
2n d'ESO (Mentora) | Cèlia Marsellés Vidal | Dilluns de 8 a 9 i de 13.30 a 14.30 |
3r d'ESO | Laia Madroñero Mateus | Dimecres de 8h a 9h i Divendres de 9ha 10h |
3r d'ESO(Mentora) | Cristina Diaz Rey | Dimecres de 9h a 10h |
4t d'ESO | Laura Huguet Balcells | Dimarts de 13h a 14.30h - Dimarts 15.30h a 16.30h |
4t d'ESO(Mentora) | Rosa Víctor Raurich | Dilluns d’11.30 a 12.30h - Dimarts de 15.30 a 16.30 |
1r de batxillerat | Maria J. Menal Castellote | Dimarts de 15.30h a 16.30h i dijous de 9h a 10h |
1r de batxillerat (Mentora) | Rosa Víctor Raurich | Dilluns d’11.30h a 12.30h - Dimarts de 15.30h a 16.30h |
2n de batxillerat | Pilar Guembe Mañeru | Dimarts d'11.30h a 12.30h i dimecres de 9h a 10h |
Psicopedagogia ESO i batxillerat | Anna Ribó Porta | Dimarts de 10h a 13h i dijous de 9h a 11h |
SOBRE LES COMUNITATS D’APRENENTATGE
Les comunitats d’aprenentatge (CdA) són un projecte de transformació social i cultural basat en l’aplicació d’aquelles actuacions educatives d’èxit (AEE) de les quals s’ha demostrat científicament que milloren el rendiment educatiu i la convivència. Les comunitats d’aprenentatge impliquen totes les persones que, de forma directa o indirecta, influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels estudiants, incloent-hi mestres, professors, familiars, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals i persones voluntàries.
La transformació està orientada cap a un SOMNI d’escola en el qual tota la comunitat educativa i l’entorn participen de manera igualitària, per convertir les dificultats en possibilitats i millorar les expectatives d’èxit educatiu de tots els alumnes. Partint dels somnis de tota la comunitat educativa, a través del diàleg i basant-se en les evidències científiques, aquest projecte està aconseguint un doble objectiu: superar el fracàs escolar i enfortir la convivència.
ENS INICIEM EN COMUNITATS
L’interès per a endinsar-nos en el Projecte fa que el curs 2018-2019 un grup de docents de la nostra escola participem a l'equip ICE de Comunitats d’aprenentatge de la UdL.
El nostre equip és un espai de reflexió dialògica entorn les Comunitats d’aprenentatge amb vessant teòrica i una pràctica. Fomenten la formació i l’intercanvi d’experiències a través del diàleg igualitari. Som un grup format per diferents centres i nivells educatius.
Al mes de juliol del curs 2018-2019 la nostra escola inicia el camí en el Projecte de Comunitats d’Aprenentatge amb la PRESENSIBILITZACIÓ; la formació al centre es va dur a terme amb la formadora Rocío García Carrión.
El curs 2019-2020 vam iniciar la SENSIBILITZACIÓ amb diversos cursos a càrrec de personal CREA Barcelona i diferents docents de l’Equip ICE de Lleida.
El curs 2020-2021, malgrat les circumstàncies (COVID) vam continuar la formació al 2n trimestre fase TRANSFORMACIÓ a càrrec del Sr. Fidel Molina, catedràtic UdL i docents de l’Equip ICE. Al mes de novembre vam iniciar alguna actuació d’èxit a Infantil I Primària: TERTÚLIES LITERÀRIES DIALÒGIQUES.
El curs 2021-2022 Iniciem la fase de CONSOLIDACIÓ (30h) a càrrec del sr. Fidel Molina UdL i la Sra. Marina Mateu, directora de l’escola Mare de Déu de Terrassa. Vam continuar amb Les Tertúlies Literàries Dialògiques a Infantil i Primària.
A partir de la Presa de Decisió a nivel de Claustre, AMPA, Consell Escolar i actualment famílies, el bagatge del nostre Claustre amb la formació de Comunitats d’Aprenentatge i les característiques òptimes de la nostra escola, fa que l’aplicació del Projecte al centre pugui prendre més embranzida el curs 2022-2023.
JUNTS construirem un SOMNI d’ESCOLA en el qual tota la comunitat educativa i l’entorn participem de manera igualitària, per convertir les dificultats en POSSIBILITAS i millorar les expectatives d’ÈXIT EDUCATIU de tots els nostres alumnes.
El curs 2023-2024 sol.licitem al CREA un Taller formació-Actualització de RESOLUCIÓ DE CONFLICTES i també formació per als nostres voluntaris i famílies sobre les evidències científiques de CdA i també GRUPS INTERACTIUS.
ACTIVITATS EDUCATIVES D’ÈXIT (AEE)
-
TERTÚLIES LITERÀRIES DIALÒGIQUES
-
GRUPS INTERACTIUS
-
BIBLIOTECA TUTORITZADA
-
TERTÚLIES PEDAGÒGIQUES
-
RESOLUCIÓ DE CONFLICTES-CONVIVÈNCIA